Pytania i Porady

Prawidłowe zapakowanie przesyłki.

Pamiętaj, Twoja przesyłka podczas transportu jest narażona na różnego rodzaje sytuacje związane z jej przemieszczaniem, dlatego zadbaj o to aby była odpowiednio zapakowana. Jak mówią lekarze: lepiej zapobiegać niż leczyć. Ta sama zasada odnosi się do przesyłek kurierskich: lepiej solidnie zabezpieczyć wysyłany towar niż później tracić cenny czas na wyjaśnianie odbiorcy co się stało i składać reklamację.

Jak zapakować?

Najodpowiedniejszy będzie mocny karton, wielkościowo dopasowany odpowiednio do pakowanego przedmiotu. Pamiętaj aby nie zawierał on zbędnych naklejek lub kodów kreskowych, które mogłyby wprowadzić przewoźnika w błąd. W celu unieruchomienia przedmiotu w kartonie wypełnij wolną przestrzeń np. folią bąbelkową, zgniecionymi gazetami lub granulatem piankowym.
Do zamknięcia kartonu powinna posłużyć Ci taśma klejąca, która sklei skrzydła kartonu tak, aby uniemożliwić wydostanie się zapakowanych przedmiotów.

UWAGA! Nie realizujemy usług tzw. „Fragile”, w związku z tym przesyłki szczególnie delikatne i kruche nie są dodatkowo ubezpieczone.

Adresowanie paczki.

Dane adresowe Twoje i odbiorcy przesyłki oraz jej parametry znajdują się na liście przewozowym, który należy wydrukować i przykleić na wierzchniej stronie przesyłki. Pamiętaj także o wydrukowaniu protokołu przekazania przesyłki, który musi zostać podpisany przez kuriera, co stanowi dowód na to, że paczka została odebrana od nadawcy.

Czym jest list przewozowy i potwierdzenie nadania?

List przewozowy i potwierdzenie nadania to dokumenty na których znajdują się dane odbiorcy i nadawcy oraz opis przesyłki (waga, wymiar, zawartość). Dokumenty zostają wygenerowane i przesłane automatycznie drogą mailową, po zaakceptowaniu zlecenia przez spedytora. Dodatkowo w razie nie otrzymania maila istnieje możliwość pobrania dokumentów po zalogowaniu na stronie www.eurohermes.pl z zakładki „Moje przesyłki” – pliki do pobrania.

Pamiętaj, że wydrukowanie listu przewozowego jest konieczne, aby kurier mógł odebrać od Ciebie przesyłkę oraz stanowi gwarancję wykonania usługi w zadeklarowanej cenie. W przypadku nie wydrukowania listu przewozowego i nie przekazaniu go kurierowi proszę liczyć się ze znacznymi kosztami dodatkowymi ze strony przewoźnika.

UWAGA! Wszystkie przesyłki międzynarodowe trafiają do magazynu przeładunkowego EuroHermes w Zgorzelcu, skąd przekazywane są do docelowego doręczenia.

Kiedy zamówić kuriera?

Zlecenie można złożyć w dowolnym czasie. Jeżeli zostanie poprawnie złożone i opłacone (środki zostaną zaksięgowane na koncie lub w przypadku wyboru przelewu tradycyjnego zostanie przesłane potwierdzenie przelewu drogą elektroniczną na adres kontakt@eurohermes.pl do godz. 11.45), kurier powinien podjąć paczkę od nadawcy tego samego dnia roboczego do godz. 18.00. Jeżeli zlecenie zostanie zaakceptowane po godz. 12.00 kurier przyjedzie po przesyłkę w następnym dniu roboczym lub w dniu wskazanym przez nadawcę. Po zaakceptowaniu zlecenia, nadawca otrzyma maila z informacją o numerze przesyłki, listem przewozowym oraz potwierdzeniem nadania które należy wydrukować oraz przekazać kurierowi wraz z przesyłką.

Co dzieje się, kiedy kurier nie zastaje odbiorcy w domu?

Kurier zostawia awizo wraz z numerem kontaktowym. Odbiorca ma możliwość skontaktowania się z nim i ustalenia czasu odbioru przesyłki.

Ubezpieczenie przesyłki.

Ubezpieczenie przesyłki, której deklarowana wartość nie przekracza 2000 zł lub 500 euro zawarte jest w cenie podstawowej. Jeśli przesyłka przekracza tą kwotę, zostanie doliczona opłata zgodnie z cennikiem.

Towary, które nie mogą zostać wysłane za naszym pośrednictwem:

Towary niebezpieczne lub mogące wyrządzić szkodę osobom lub ich mieniu, w tym w szczególności: materiały łatwopalne, wybuchowe lub radioaktywne, substancje żrące lub cuchnące, broń i amunicję, narkotyki lub leki i środki psychotropowe, za wyjątkiem przedmiotów wysyłanych w celach naukowych lub medycznych przez ustawowo do tego upoważnione instytucje, żywe rośliny i zwierzęta, zwłoki, szczątki ludzkie lub zwierzęce, dzieła sztuki, antyki, kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci lub formie, waluty, zbywalne papiery wartościowe, certyfikaty i jakiekolwiek inne walory zbywalne, przedmioty, które z mocy ogólnych przepisów prawa nie może być przewożona. Szczegóły znajdziesz także w Regulaminie.

Reklamacje.

Zanim potwierdzisz kurierowi odbiór przesyłki, upewnij się czy stan kartonu nie jest naruszony, np. przedziurawiony, zgnieciony, podarty czy odkształcony. W przypadku któregoś z w/w uszkodzeń, otwórz paczkę wyłącznie przy kurierze, sprawdź czy zawartość przesyłki nie uległa naruszeniu oraz zażądaj od kuriera spisania protokołu szkody. W razie wątpliwości odmów przyjęcia przesyłki i skontaktuj się z nami w ciągu 48 godzin drogą mailową na adres kontakt@eurohermes.pl

Możliwość ustalenia indywidualnego rabatu na ceny.

Dla klientów biznesowych, którzy wysyłają lub planują wysyłkę większej ilości przesyłek, przygotujemy indywidualny cennik naszych usług.

Usługi kurierskie „od drzwi do drzwi” realizujemy przy wsparciu:

GLS
UPS
DHL

Bezpieczeństwo przesyłek

Twoje przesyłki są ubezpieczone standardowo do wartości 2000 zł lub 520 EUR bez dodatkowych opłat.

Przejrzyste zasady, jasna cena

Do naszych usług nie doliczamy żadnych ukrytych kosztów ani dopłat.

Rozwiązania dla biznesu

Prowadzisz firmę? Chcesz rozwinąć skrzydła w Niemczech albo całej Europie? Z nami to możliwe. więcej

Przesyłki z Niemiec do Polski

Polujesz na jakaś okazję na niemieckim eBay ale koszty wysyłki do Polski są zbyt drogie?


Z myślą o kupujących na eBay, Polonii i osobach pracujących w Niemczech EuroHermes.pl przygotował specjalną ofertę na przesyłki kurierskie z Niemiec do Polski.


3 kilogramowa paczka z Niemiec do Polski już od 5,90 EUR.